Моят Top 16 за 2016 година


Здравейте мили мои : )Годината вече почти се изниза и  дойде времето за равносметките и обещанията за догодина .Както сте видели от заглавието днешния пост ще е една своеобразна класация на част от книгите , които прочетох през годината.Подредени са от 16-то до 1-во място като това подреждане е единствено според моите предпочитания и вкусове.
Всяко от заглавията е линк към  ревюто ми в блога . И така нека да започваме 



16 . Лондон Роуд –С.Йънг  - това е втора книга от поредицата Дъблин стрийт , която много харесвам ,но не исках да поставям всичките книги под общ знаменател , тъй като за мен тази беше най-въздействаща .Много харесах  стила на авторката ,тъй като не е  наблегнала единствено на еротичните сцени , а и на отношенията между хората .

15. Да целунеш ангел - С. Е.Филипс  - тази книга беше първата ми среща със стила на авторката  и определено ми допадна .Книгата се четеше леко и бързо и беше едно страхотно и разпускащо лятно четиво.Имаше любов , напрегнати моменти , нежност и романтика.Всеки от героите беше по своему различен и интересен персонаж и  комбинацията от всичко това ми донесе много приятни емоции. Със сигурност през следващата година ще прочета и други нейни книги.

14.Перфектна химия – С. Елкелес  още една лека и приятна история ,която ме държа в напрежение през цялото време и страшно много ми допадна.

13.Тъмн дарба –А.Бракен  тук вече сменяме стила и преминаваме към друг любим мой жанр , а именно фентъзи. Книгата беше доста различна и ме завладя още от първата страница

12.Баба праща поздрави и се извинява – Ф. Бакман  - тази книга беше много различна от всичко прочетено до сега.Това по скоро е  история за надеждата , за това как въпреки опустошителната мъка можем да намерим сили в себе си и да се усмихнем, как можем да измием мръсотията от ръцете си и да се почувстваме чисти , как можем да спрем да се преструваме и да погледнем истината в очите.

11. Бухтичка Дж.Мърфи – тази книга беше истинска изненада за мен .Макар да нямах почти никакви очаквания към нея , тя всъщност се оказа едно невероятно четиво , което в никой случай не е сладникаво или повърхностно .

10. Къде си , Аляска - Дж.Грийн това беше първата книга , на която написах ревю в
блога си преди почти година и затова има много специално място в сърцето ми  , а и самата история ме докосна силно и искрено . Има нещо в стила на автора ,което кара героите му да оживяват в съзнанието на читателя.Tова е  книга  за приятелството , което се заражда уж на шега  ,което сякаш е нещо сезонно  - просто приятели от училище, но след това се оказва ,че е нещо много по-дълбоко , че ги свързват много неща

9.Лъжи на дивана – Ъ. Ялом Привлече ме това ,четворбата е определена като прихоаналитичен трилър Книгата засяга множество социални теми и ни кара да погледнем  на психоанализата в по глобален мащаб.Това да бъдеш психоаналитик и да лекуваш хората ,отдавайки част от себе си и част от душата си , да проникваш в техните мозъци и да се опитваш за изтриеш част от болката им само по себе си е велико начинание.Чрез книгата си Ялов предлага на читателя едно своеобразно" лечение" на ума . 

8. Героите на Олимп –Р. Риърдън  - тук включвам цялата поредица , тъй като всички книги бяха невероятни и макар големият им обем ги прочетох доста бързичко.След тази поредица определено се влюбих в стила  на автора и това го нареди след любимците ми

7.Оставих те да си отидеш – К. Макинтош  прочетох книгата съвсем на скоро и все още ме държат емоциите от нея.Може би заслужаваше дори да е на някое от по- челните места , но битката беше наистина ожесточена .Колкото до книгата

6.Пророчеството на гарвана – М. Стийвотър  В книгата витае нещо магично и свръхестествено преплетено с далечни истории и пророчества. Началото ми беше малко трудно ,защото хем ми беше интересна , хем не успяваше да ме грабне
напълно.Малко по нататък обаче нещата се промениха.Действието не се развива толкова бързо колкото ми се иска и има доста описания на героите и на много тайни от тяхното минало.Авторката е заложила на изграждането на пълнокръвни и цялостни образи , показвайки техните слабости и недостатъци , навиците  и маниерите им  и по този начин ни превръща в участник  в едно страхотно приключение

5. Ад – Дан Браун – книгата беше страхотна като замисъл и четиво . Не можех да  я остава ,тъй като непрекъснато се случваше нещо шокиращо и през цялото време не можех да повярвам какво става .За съжаление обаче филмът ме разочарова , а очаквах толкова много от него . Всичко беше страшно претупано , а да не говорим ,че финалът нямаше нищо общо . Така че ,ако сте гледали филма трябва да знаете ,че книгата е в пъти по- добра .

4.Стъкленият трон – С. Дж.Маас  - тук отново поставям цялата поредица или по- скоро първите четири книги издадени на български език ,защото светът ,който Сара е изградила е уникален.Отдавна друга поредица не ме беше завладявала така, както тази.

 3. Пайнс . Б. Крауч  -тук вече навлизаме в челната тройка и ми става все по- трудно да описвам книгите и обяснявам колко много са  ми харесали .Поставих тази книга на 3-то място , тъй като момента на изненада в нея беше непрекъснат . Дори в последните страници не можех да осъзная какво се случва  и защо , а следващите две книги от трилогията обещават да са още по- брутални и мистериозни.

2. Момичето от влака – П. Хоукинс – преди да започна книгата  бях чела някои отрицателни коментари за нея  и не очаквах много от историята , но в нея имаше нещо толкова завладяващо , а на моменти дори плашещо ,че нямаше как да не я харесам. Все още не съм гледала филма ,но за мен книгата определено си струва .


1. Брит –Мари беше тук – Ф. Бакман –това е фаворитът ми за 2016 година . Просто това е една от малкото книги , който са ме разплаквали и са ме карали  да се смея с глас (да , знам ,че звучи банално , но аз не съм от хората , който плачат лесно).Харесах историята от първата до последната страница , харесах стила на писане , героите и атмосферата , с две думи за мен всичко в книгата беше съвършено.

Е това бяха любимите ми книги за 2016 година. Общата бройка на прочетените от мен книги е 58 и смятам ,че ,че това е едно много добро постижение като се има предвид с колко други неща се занимава. За финал мога да си пожелая следващата година пак да мога да прочета толкова много и хубави книги и да имам повече време за четене. 

 Весели празници:)

0 коментара:

Публикуване на коментар