Ревю: Последната звезда - Рик Янси

Издателство : Егмонт
Поредица: Петата вълна 
Година на издаване:2016г.
Брой страници:296
Цена:12,90лв.
Резюме:
ВРАГЪТ НЕ Е НЯКОЙ ДРУГ. ВРАГЪТ СМЕ САМИТЕ НИЕ.
Те са тук долу, те са там горе, никъде ги няма. Искат земята за себе си, искат да е за нас. Дошли са да ни заличат, дошли са да ни спасят.

Истината отвъд гатанките: Каси беше предадена. Рингър също. Зомби. Фъстъка. Всичките седем милиарда и по ловина души, живели на нашата планета. Предадени първо от Другите, а после от самите себе си.

В тази последна книга от трилогията „Петата вълна“ е време оцелелите човеци да направят най-съдбоносния си избор. А именно да решат кое е по-важно: да се спасят... или да спасят това , което ни прави човеци


 Тук ще намерите ревю на книга втора от поредицата - Безкрайното море.

Преди няколко часа завърших книгата и емоцията от финала все още ме държи.Това беше най- силната книга от трилогията  и за малкия си обем бе побрала толкова много действие и емоции.Книгата е изключително динамична от първата  до последната страница.Буквално няма момент , в който да не се случа нещо неочаквано и вълнуващо. В много книги от този тип финалът често е предвидим за читателя ,но тук  до последно не знаех какво ще се случи ,кой ще оцелее и кой не , каква ще е съдбата на планетата и на цялото човечество.
"Животът е кръговрат,животът е обвързан със страха.Страхът на хищника.Страхът на жертвата.Без страх животът нямаше да съществува."
Касиопея или на кратко Каси отново беше в центъра на събитията ,след като в миналата книга сякаш Катализатора беше заела  главната роля.В много отношения Каси се е променила в сравнение с първата книга , но въпреки това  е запазила желанието си да се бори и вярата в това ,че може да осигури по- добър живот за братчето си Сами. Всичко е в името на любовта ,тъй като тя е непредсказуема и необятна . Не може да бъде изследвана и контролирана. Тя е нещото ,за което Другите не са се досетили ,че може да промени всичко. А в сърцето на Каси е останало достатъчно място за любов.
 "Тя беше еднодневка ,един ден я има , на другия я няма .Тя беше последната звезда ,грееща ярко в море от безкраен мрак "
Бен Периш - момчето с ослепителна усмивка ,което твърде дълго  е разкъсвано от чувството за вина за всички хора ,който е оставил да загинат.Той иска да спаси всички ,да изпълни дълга си и да не разочарова хората около себе си.Но въпреки всичко през което  преминава ,той не е убиец , не може хладнокръвно за застреля човек,да отнеме живота му и да продължи напред.В него има някаква рядка доброта или наивност , която сякаш го предпазва от ужаса на случващото се наоколо.

Катализатора или Марика е може би най-сложно устроеният образ в цялата книга.
Тя се луташе между доброто и злото ,търсейки верния път.През по-голямата част от времето така и не знаех какво се върти в главата ѝ, как иска да постъпи и кого да спаси.

Сами - все още ми идва в повече това ,че 6 годишно дете прави бомби все едно прави коледни сладки ,но  все пак всичко беше заради него.Каси е готова да унищожи всичко и всеки стига малкото ѝ братче да е добре.
"Никога не забравяй  ,Самс. Любовта е за цяла вечност.Ако не е ,не би било любов. Светът е красив.Ако не е , не би било светът "
Ивън Уокър - харесах образа му още в самото начало и усещах ,че е от "добрите".Любовта му към Каси беше всепоглъщаща. Това да жертваш расата си заради едно човешко същество може би е  лудост , но красива лудост.Нима всеки не си мечтае за такава силна и изпепеляваща любов. Въпреки всичко той винаги намираше начин да я открие отново , за я защити и да я спаси.
"Болката беше необходима.Болката беше живот.Без болка радостта не беше възможна."
Както казах и в началото финалът ме хвана доста неподготвена и все пак остави
някои въпроси в мен.Не всичко се подреди по план , не всичко беше както трябва и не всички оцеляха. Нямаше как накрая всичко да се подреди като с вълшебна пръчица и героите  да заживеят щастливо. И все пак всичко в книгата ми хареса и най-важното успя да ме докосне.Имах чувството ,че съм част от екипа и се боря заедно с тях за спасението на човечеството.
Препоръчвам поредицата на всеки почитател на жанра както и на идеята за апокалипсиса  ,спасението на човечеството , съществуването на висша раса  и отношенията между хората.
"Аз съм всички онези ,които помнят,които са обичали ,които са познавали и за които само са чули.Колко са в мен? Преброй звездите.Давай,преброй песъчинките в пясъка.Това съм аз. Аз съм човечеството."

0 коментара:

Публикуване на коментар